הנתונים • ירידה דרמטית במספר תאונות הדרכים באלעד

לעומת 30 תאונות דרכים עם נפגעים שהתרחשו ברחבי אלעד בשנת 2014, הרי שבשנת 2015 נרשמו 19 תאונות בלבד
דוד לזר No Comments on הנתונים • ירידה דרמטית במספר תאונות הדרכים באלעד

ההסברה והפעילות בקרב תלמידי העיר במסגרת המטה לזהירות בדרכים נושאת פרי • על פי נתונים שהגישה הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים עולה כי בשנה האחרונה חלה ירידה דרמטית של כמעט מחצית בכמות התאונות

לעומת 30 תאונות דרכים עם נפגעים שהתרחשו ברחבי אלעד בשנת 2014, הרי שבשנת 2015 נרשמו 19 תאונות בלבד
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

ההסברה והפעילות בקרב תלמידי העיר במסגרת המטה לזהירות בדרכים שעל ידי לשכת ראש העיר באלעד, נושאת פרי. על פי נתונים שהגישה הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים עולה כי בשנה האחרונה חלה ירידה דרמטית של כמעט מחצית בכמות התאונות והנפגעים בתחומי העיר אלעד.

מהנתונים עולה כי לעומת 30 תאונות דרכים עם נפגעים שהתרחשו ברחבי אלעד בשנת 2014, הרי שבשנת 2015 נרשמו 19 תאונות בלבד. מדובר על ירידה דרמטית של כ-35%. גם במספר הנפגעים כאמור, חלה ירידה עוד יותר גדולה, של כמעט מחצית, כאשר בשנת 2015 היו 25 נפגעים בדרגות שונות, מול 44 נפגעים בשנה הקודמת לה – 2014.

עם זאת, כעיר שכ-65% ממנה הם ילדים ובני נוער, הם עדיין הנפגעים ביותר. מסיכום השנים האחרונות עולה שאחוז הנפגעים הגבוה ביותר הוא ילדים מגיל 5 עד 14, והוא עומד על כ-30 אחוזים מכלל הנפגעים. עוד עולה מהנתונים כי תושבי העיר נזהרים גם בנסיעה מחוץ לעיר אלעד. 103 תושבים נפגעו בשנת 2014 בתאונות שהתרחשו מחוץ לעיר. בשנת 2015 המספר ירד בכמחצית והוא עומד על 54 בלבד.

ניתוח המשמעויות העיקריות מנתוני התאונות והנפגעים בשנים 2012- 2015, על פי הרשות הלאומית, מעלה מספר נקודות. ביניהן כי באלעד לא היו בשנים 2012- 2015 תאונות קטלניות והרוגים בתאונות. עוד נמצא כי סוג התאונות העיקרי הוא פגיעה בהולכי רגל וסוג הנפגע העיקרי הוא הולכי הרגל.

עוד נמצא כי הצמתים מרובי התאונות הם רבן יוחנן בן זכאי- רבי מאיר, וכן רבי מאיר- רבי פנחס בן יאיר. חשוב לציין כי בימים אלה יוצאת העירייה לבניה של כיכרות באותם צמתים בעייתיים, כאשר נקודת המוצא בעיקר מלימוד מניסיון העבר, היא שכיכר מאטה את התנועה ומפחיתה באופן משמעותי את כמות התאונות.

ראש העיר ישראל פרוש אומר כי "לצד הסיפוק בכך שהמסרים עליהם חזרנו שוב ושוב מוטמעים ומשפיעים בשטח, אנחנו נמשיך בעז"ה את הפעילות בקרב תלמידי העיר אך גם המבוגרים, בהסברה ופעילות נכונה נוכל להפחית עד להפסיק את תאונות הדרכים בעיר".

פרט מעניין נוסף הקשור לבניית הכיכרות החדשות, כזכור, לפני תכנון הכיכרות, יצאה העירייה במשאל לתושבי העיר, לגבי עיצובן. על פי מאות הבחירות שהגיעו מהתושבים, עלה כי בעוד לגבי הכיכר שתבנה בכניסה לעיר העדיפו התושבים מזרקת מים, הרי שלכיכר בצומת בן זכאי-בן יאיר העדיפו התושבים עיצוב של צמחיה. וכך אכן יבוצע.



0 תגובות